Thursday, October 23, 2008

Buenas noches, amigos!

Eelmine reede. P2ev kulges rahulikult. Nagu ikka. Praegu, n2dal aega hiljem ma isegi enam ei m2leta, mida tolle reedese p2eva p2eval tegin. Ahaa, siiski. Basic 2 grupiga(kuhu kuuluvad nooremad, neli tydrukut, kes on 15aastased.), nendega pidasime tundi pargis. Pean tunnistama, et nendega on k6ige raskem. Nad oskavad keelt k6ige v2hem ja lisaks on nad ka just selles vanuses, kus yksk6ik mille 6ppimine tundub justkui sunnina kellegi teise poolt. Puberteet, mis parata:p Lisaks tulid nad alles kolm kuud tagasi v2ikesest maakohast, kus haridustase on ikka v2ga madal ja ehk seet6ttu on neil k6igil 6ppimise ning kontsentreerumisega veidi raskusi. Aga eks ma ikka yritan leida mooduseid, et neile midagi selgeks teha. Ja ma ju tean, et nad ise ju ka tegelikult ikka tahavad. Kuu ajaga suudavad nad juba oma nime oelda ja et pastakas on laua peal. Kyll kirjavigadega, aga siiski. 6pime, 6pime elule. 6pivad nemad ja 6pin mina koos nendega. 6ppida 6petama on ka omaette too.

Reede 6htul k2isin ma teatris. Cesari ja Laloga. Vaatasime yht Don Quijote paroodiat. Oli vist p2ris naljakas tykk, sest publik oli koguaeg krampis. Mina muidugi ei saanud suuremast osast naljadest aru, niisiis v6isin seda lihtsalt eeldada. Midagi muidugi ikka m6istsin ka ja p6histsenaariumile sain pihta, aga naljad, mis m6eldud veel eraldi queretarolastele, j2id mulle siiski suuremas osas 2hmaseks. N6nda ma sisi j2lgisin, kuidas n2itlejad liiguvad, milliseid lavav6tteid kasutavad, milliseid dekoratsioone kasutatakse ja kas leidub erinevusi meie teatriga. Jah, ikka leidus kyll. Esimene erinevus oli see, et teatrisaali oli lubatud popcorni ja koolaga k6ndida. Nagu kinos. Cesar ja Lalo kyll kinnitasid mulle, et suurtes esinduslikes teatrites see p2ris nii ei ole ja et see siin on alternatiivne teater, aga ikkagi j2ttis see mulle algul kuidagi kohatu mulje. N2itlejad ise tundusid mulle v2ga erineva tasemega, tykis tegi kaasa kokku vaid viis n2itlejat ja ma ytleks, et vaid kaks nendest oskasid n2idelda. Nood kandsidki kogu etendust algusest l6puni, nende naljade yle naerdi ja neile aplodeeriti, ylej22nud kolm j2id nagu varju. Ma j2in aga igatahes oma esimese teatrikogemusega siinmail rahule ja kavatsen peagi j2lle minna.

Ma ei plaaninud n2dalavahetusel kuhugile kaugele minna, aga tuli j2rsk plaanide muutus, kui Alejandro mulle helistas ja teatas, et Guadalajaras toimub sel n2d. vahetusel just yks suur festival ja ma ei tohiks sellest ilma j22da. M6tlesin ja kaalusin. L6puks otsustasin, et mis seal ikka, l2hen.
V6tsin laup2eva hommikul kell 6.30 bussi. Kella poole yheks olin juba Guadalajaras. Alejandro tuli oma s6braga mulle j2rgi ja siis s6itsime teise bussiterminali, et Amber, Vincent ja Hofie peale korjata. Laup2ev moodus t6esti toredalt, k2isime festivali vaatamas, m2ngisime Alejandro s6bra juures trumme ja k2isime torta augatasid soomas(kusjuures, televisioon oli just parasjagu seal ja minuga tehti intervjuu, jepikajee, minust on saanud uus mehhiko kuulsus).
Koju(ehk siis Alejandro juurde. oobisime k6ik seal) saabusime alles kella 6 paiku hommikul.

Siis aga j2rsku, helises telefon. Helistati Chihuahuast, kus elas Alejandro vanaisa ja teatati, et too oli just surnud. Jah, toredale p2evale oli saabunud mitte nii tore l6pp. Alejandro oli t6esti loodud ja ma saan temast ka t2iesti aru. J2rgmise p2eva hommikul, pakkisime meie aga oma asjad juba varakult ja lahkusime. Ilma, et oleks teda ylessegi ajanud. Kuigi pidime algse plaani j2rgi kuni esmasp2eva hommikuni j22ma, siis nyyd ei olnud see muidugi v6imalik. Kuna olime vaid kaks tundi maganud, siis k6ndisime ringi nagu kari zombiesid.
S6ime, vedelesime yhes pargis, k6ndisime ja vedelesime j2rgmises pargis. Siis helistas Alejandro ja ytles, et tahab meid ikka veel n2ha enne kui koju l2heme. Saime temaga kokku ja veidi peale seda viis ta meid bussijaama, et me saaksime oma kodudesse s6ita. Mina Queretarosse, teised Ocotlani.

Esmasp2eval ei teinud ma suurt midagi. K2isin j6usaalis, istusin pargis, lugesin raamatut, andsin tunde. Ega iga p2ev ei saa ka pidup2ev olla.
Tegelikult terve see n2dal on v2ga rahulikult moodunud. N6nda ka teisip2ev. Hommikul k2isin linnapeal, ostsin endale uusi riideid. Jah, kui Pueblas olid riiete hinnad enam v2hem samad, mis meie kodumaal, siis siin Queretaros on k6ik hinnad oma kolm korda madalamad. Seet6ttu on soppamine siin lausa lust. Teksad j22vad enamasti 150 krooni piiresse, pluusid saad k2tte 50 krooniga, jalan6ud 100ga. Mulle sobib. Kolmap2ev. 6htul k2isin yle pika aja j2lle salsas. Mulle meeldib. Hyppad ja vehkled seal koos 50 aastaste t2dikestega, seekord oli mehi ka rohkem, 50% rohkem kui eelmine kord- 2!
T2nagi ei toimunud midagi eriti m2rkimisv22rset, k2isin istusin p2eval pargis, lugesin raamatut, kylastasin yht n2itust, 6htul andsin tunde. Viisin seekord ka Conversation grupi ja Intermedio parki. Nii armas on vaadata, kuidas 20 aastased inimesed sellest n6nda elevusse v6ivad minna. Nendele on muidu n2dala sees ilma p6hjuseta majast v2lja minek keelatud, seet6ttu ei saa nad n2iteks niisama 6htul parki istuma minna. Ja kui ma siis seda tunni raames teen, on nad t6eliselt r66msad. Istusime pargis, murul, p2ike soojendas meid veel oma viimaste loojuvate kiirtega. Need olid sel korral lihtsalt vestlustunnid. Ilma igasugu kirjutamiseta. Leian, et vahel on see v2ga vajalik. Harjutada lihtsalt vestlemist, suhtlemist, sest neil tegelikult on olemas p2ris korralik s6navara, aga neil lihtsalt puudub julgust r22kimaks. Conversation grupiga r22kisime lapsep6lvest. Karstin, et see v6ib olla veidi keeruline teema, mille yle arutleda, kuid tahtsin sellegipoolest katsetada. Jah, t6si oli, et ega nad v2ga ei tahtnud oma lapsep6lve meenutada, oli n2ha, et see t6i neile meelde palju valusaid m2lestusi. Kui kysisin Judithilt, et ta r22giks milliseid m2nge nad v2ikesena m2ngisid, siis tal tulid pisarad silma ja ta ytles vaikselt, et tema v2ike vend oli haige, niisiis ei saanud ta kunagi eriti m2ngida, sest pidi tema eest hoolitsema. Niisiis yritasin teema suuna rohkem neutraalsele pinnale ja l2puks r22kisime lihtsalt Mehhiko lastest yldiselt.

Viimased p2evad on olnud v2ga palavad. Huuh, ma p6letasin Guadalajaras oma n2o lausa 2ra. Seal on kyll veel palavam kui Queretaros, aga siingi on praegu ikka v2ga soe olnud. Selline meie juulikuu suvep2eva ilm. M6nus! :p

Sain Ulililt teada, et yhes teises organisatsioonis Qros. tootab 10 vabatahtlikku Kanadast, kellest osa minuga yhe vanused. Niisiis ma nyyd p2ris p6nevil, tahan nendega kindlasti kohtuda, mul oleks nii hea meel, kui leiaksin siit Qrost. endale teisi vabatahtlikest s6pru. Praegu ikka hulgun enamuse ajast yksi ringi v6i r22gin suvaliste v66rastega pargis juttu(enamasti siiski nende algatusel). Ja siis lisaks veel kavatsen hakata m6nes teises org., kus elavad v2ikesed lapsed, abiks k2ima. Tunnen, et hea meelega tahaksin nendega tegeleda. Mitte ehk iga p2ev, aga paar korda n2dalas lihtsalt abiks k2ia oleks ju v2ga tore.

Aga ma nyyd l2hen, sest meil on oo! J2llen2gemise-lugemiseni!

No comments: