Tuesday, September 2, 2008

J2rg eelmisele postitusele

Niisiis, eile j2i mul pooleli inimeste kirjeldamine.

Soomlased Iina ja Tuomas, 18 ja 26
Nemad on m6lemad v2ga armsad inimesed. Nad ei ole omavahel paar, kuigi esmapilgul v8iks seda arvata. Tuomas on rastamees, selline rahulik ja s6bralik nagu yhele 6igele soomlasele kohale. Iina on blondi peafa, veidi pontsakam r66msameelne tydruk, samuti tyypiline soomlane. Ei ole midagi lihtsamat kui soome keele aktsendi 2ra tundmine. Te peaksite kuulma, kui huvitavalt soomlased hisp. keeles r22givad.

Tyrklane-araablane Fery, yle kahekymne, elab Saksamaal.
Tema oli k6ige suurem esineja tyyp. Pikkade lokkis juustega tarzan. Seda ta meile ka esitas kui me kose juures k2isime. Ta v6ttis mingi kepijuraka pihku ja hakkas sellega kive kopsima, ise kykakil asendis edasi liikudes ja siis vahepeal yritades k2tega kala pyyda. Talle t6esti meeldib esineda. Yhel 6htul regi ta Martinile massaazi, see kujutas endast seda, et ta ronis talle otsa ja s6tkus tal seljas, siis aga v22nas vaese Martini konte nii kuis jaksas, nii et k6ik ymberolijad ikka piisavalt ahhetaksid. Hea, et viimasel v2hemalt kondid terveks j2id.

Jan, 19, Saksamaa
Niisiis, sakslasi nagu ma juba ytlesin oli laagris terve kari. Pooled meist. Aga m6ni neist oli natuke erilisem kui m6ni teine. Nagu n2iteks Jan.

Yu Nakamura, 23? , Jaapan
Inimesed, kes ei ole Yu-d kohanud, on oma elus k6vasti v2hem n2inud, kui need kes on teda kohanud. Pole midagi naljakamat kui see kui Yu naerab. Ja naerab ta t6esti k6ige peale ja nii kaasahaaravalt ja omap2raselt, et k6igil teistel hakkab ka naljakas. Ta silmad l2hevad siis niimoodi eriti kissi, k6ht k6verasse ja k2ed hoiavad k6hust kinni. Siis ta t6useb ja kaldub tahapoole, suu vajub naermiseks lahti, silmad pysivad ikka sama pilukil ja k2ed teevad 6hus poksimise sarnaseid liigutusi.
Terve laagri v2ltel oli yks nali, mis eal ei vananenud: Come here Yu, not you, Yu! I love you, no not you, Yu! Could you bring those papers here? Me? No, not you, Yu!
I will start to miss Yu!

Vivian, 19, itaallane-iisraellane, aga elab Saksamaal
Ta on klassikaline n2ide sellest, kuidas m6nel lihtsalt mitte kunagi ei vea. Vivian ise on muidu v2ga tore ja kena tydruk, aga temaga juhtuvad pidevalt k6ikv6imalikud 6nnetused.
Esimesel p2eval laagris l6i Vivian oma jala 2ra, see sai veriseks ning oli v2ga valus, ta lonkas terve p2eva.
J2rgmisel p2eval l6i ta oma teise jala 2ra, ja varvas paistetas veidi yles.
Neljandal p2eval maadles ta Vincentiga ja murdis oma k2e. Sinna tuli m6ra sisse, nii et ta viidi haiglasse ja k2si panid kipsi. N yyd ta siis k2ib ringi, k2si kipsis. Jalad on juba 6nneks 2ra paranenud, aga k2ega pidavat veel mitu n2dalat minema.

Kari saksa tydosid, vanuses 19-24
Enamusega neist saan ma samuti h2sti l2bi, aga nad on ka moodustanud endale rohkem oma seltskonna, kellega kokku hoiavad. Aga mul ei ole sellest eriti kahju, sest ma nagunii parema meelega suhtlen Hofie, Amberi, Lizzie, Viviani jne-ga.

Lizzie, 25, Inglismaa
Lizzie on tohutult tore. Tal on selline armas nukuh22l ja jalustrabavalt vinge briti aksent. Sellele vastukaaluks aga on ta totaalne ahelsuitsetaja. Sellegipoolest k6igiga s6bralik ning rahumeelne. Mulle Lizzie meeldib ka v2ga.

He a kyll, veidikene veel siis laagrist,
Eelviimasel p2eval k2isime koske vaatamas. Jah, koske, mis oi ligikaudu 30 meetri k6rgune ja voolas alla kaljupraost. Ja me mitte ainult ei vaadanud seda, vaid ka ujusime selle all. See oli t6eliselt vinge kogemus! Vesi pritsis sellise j6uga, et v6is sind vabalt hetkega pikali lykata, kui liiga l2hedal epitsentrile l2ksid. Aga see oli vinge, mulle meeldis tohutult! Pean seda siiamaani yheks parimaks reisi osaks!

Iga 6htu oli laagris pidu. Korraldajad kysisd meilt k6igilt veidi raha ja selle eest siis osteti tequilat ja 6lu. Ma t6esti ei taipa kuidas mehhiklased jaksavad iga 6htu pidutseda. Lisaks alkoholi tarvitamisele, tantsivad nad ka ohtraslt salsat. Ka meile tehti kiirkursused selles rytmikas ja hoogsas tantsus. Mulle v2ga meeldib. Ma usun, et kui ma ykskord Queretarosse j6uan, siis otsin koha, kus saaksin salsa tunde v6tma hakata. Nii v2ga tahaks osata tantsda nagu nemad!



Ja nyyd siis kiirelt paar s6na viimastest p2evadest.
Laagrist lahkusime laup2eval. Kurb oli lahkuda. Seal oli olnud v2ga tore. Nyyd aga reisisid k6ik vabatahtlikud oma regioonidesse, Mexico DC-sse, Ocotlani, Chiapasesse jne. Mina reisisin koos Puebla omadega siia, kus ma oma kaks n2dalat keelekursusi koos Puebla vabatahtlikega koos v6tan, sest Queretarosse ei l2he hetkel Siijuve kaudu mitte yhtegi teist vabatahtlikku. Jah, see muidugi on veidi kurb, aga mis parata. Pealegi ma v6in teisi vabatahtlikke teistes linnades n2d. vahetuseti alati kylastada v6i puhkuse ajal nende juures oobida.

Laup. 6htul j6udsime l6puks v2sinutena siia p2rale. Mehhiklased aga loomulikult ei lasknud meil normaalsete inimeste moodi magama vinna, vaid vensd, et ilmtingimata tuleb enne seda veel peole minna. Nii me siis l2ksimegi, yhte kluppi. Mina aga olin nii v2sinud, et silmad vajusid kinni, niisiis s6idutas Jorge mind yhe l2hedal asuva tuttava juurde magama ja hiljem(kui nad kell 6 hommikul pidutsemisega l6petasid) tuli ning viis mind sealt edasi koju (Lizi juurde).

Pyhap. shoppasin ma Liziga linna peal. Ostsin endale uue patarei laadija, neil siin teised pistikupesad ja miskip2rast ka see adapteri moodi vahejupp ei toodanud.
Esmasp. oli esimene hisp. keele tund, hommikul t2itsime testi, mille alusel meid jagati kahte gruppi, basic ja level1. Ma olen level 1 grupis! Aga tegelikult ka olen ma selle n2dala ja poolega juba tohutult palju juurde 6ppinud ja t2nu igap2evastele vestlustele oma perekonnaga paraneb mu keel intensiivselt iga p2ev. (see k6las praegu kyll nagu pesupulbrireklaam:d).
Eile juhtus ka selline tore lugu, et mu host-kass pissis mu k2ekotti. Siin majas on 6igemini neli kassi ja ma ei tea t2pselt, kes see syydlane siin siis oli. Igatahes ostsin endale uue koti, kuigi mu s6naraamat haiseb ilmselt ka edaspidi kassipidi j2rgi. Kott sai aga puhtaks pestud ja homseks peaks ta ka kuiv olema, niisiis vb saan seda ikkagi ka edaspidi kanda, kui see tugev aroom sealt kasv6i enamv2hemgi on 2ra hajunud.

T2na sain hommikul Amberiga kokku ja me l2ksime linnapeale. Shoppasime veidi ja uudistasime linna keskust.
s6ime La comida Corridat, mis kujutab endast kolmek2igulist l6unat, mis maksab eesti rahas umb. 35 krooni. T2na sisaldas see endas: shampinjoni suppi, spegette salsa kastmega, kana brokoli ja vyrtsidega ja selle k6ige k6rvale v6is nautida imehead v2rsket arbuusimahla. Njammi.
Hisp. keele tund oli t2na v2ga aktiivne ja samas ka efektiivne. &ppisime minevikuvorme, mis annab minu keeleoskusele palju juurde, kuna see on minu jaoks yks k6ige segasem osa. Nyyd juba tsiba selgem.
&htul s6itsin ma esimest korda ise bussiga koju. Oli juba pime, vihma tibutas ja ma pidin h22letama(k2tt viibutama) buss number 54A.le. Te aga ei kujuta ettegi kui palju busse Plaza Dorada juurest pidevalt l2bi s6idab- sadu on vastuseks. Nad muudkui tulevad ja l2hevad, peatuvad ja kihutavad(jah, just nii, mitte s6idavad). Igatahes l6puks mu buss siiski tuli ja ma hyppasin p2rast paari k2eviibutust peale. Pooleldi hoo pealt ja keset teed, teate ju kyll kuidas see asi siin k2ib. Muretsesin tsipa , kas ikka leian 6ige koha mahaminekuks, aga mul oli 6nne. Keegi palus peatust ja ka mina hyppasin alati lahti olevast bussiuksest v2lja. K6ndisin koju! Olin v2ga uhke, et olin ise ilusti 6ige tee leidnud.

No comments: