Monday, September 8, 2008

La fiesta, la fiesta, la fiesta

En seguro, tiene tan muchas fiestas aqui! Yo soy un poco cansada ahora, entonces hoy yo no fui en la fiesta, pero otros fueron en un bar esta noche tambien.

Niisiis, k6igepealt tahtsin lihtsalt veidikene kelkida, et mu hispaania keel t6esti paraneb p2ev-p2evalt. Muidugi ei r22gi ma veel soravalt, aga p6hilistest asjadest saan aru ja p6hilised asjad saan oeldud. See on t2iesti imekspandav, kui kiiresti v6ib keele selgeks saada, kui samakeelses keskonnas viibida. Kui nyyd m6elda, et venekeelt 6ppisin ma 7 aastat ja ainus mida m2letan on: Ja nje gavarju parusski, siis on see jah ikka t6esti v2ga imekspandav.

Aga niisiis, t6lgin oma eelmist juttu:
T6siselt, siin on nii palju pidusid! Praegu olen ma veidi v2sinud, niisiis t2na ma ei l2inud peole, aga teised l2ksid ka t2na 6htul baari.

Aeg moodub kiiresti, juba peaaegu n2dal on mu viimasest postitusest moodas.
Teen siis kokkuv6tte viimaste p2evade syndmustest.

Neljap2eval k2isin ma kinos. Koos Josepha, Benjamini ja Tuomasega. Vaatasime filmi nimega Amor- letra por letra. (Armastus- t2ht t2helt). See oli Mehhiko film ning ilma subtiitriteta, niisiis kohati oli ikka p2ris raske pihta saada, mida nad nyyd seal r22givad. Aga nelja peale saime ikka filmi m6ttest ja p6hisyndmustikust ilusti aru.
Tuleb v2lja, et k6ik Mehhiko filmid ei olegi seebikad ja m6ni v6ib olla t2itsa hea. See kyll polnud parim film, aga ta oli selline m6nus ja kena meesn2itlejaga, niisiis, miks ka mitte.

Reedel..hmm..hommikul k2isime Amberiga yhes teises suures kaubamajas ja tagasiteel eksisime j2lle 2ra. Oeh, kyll siin Mehhikos ikka j6uab palju 2ra eksida. M2letate, et eelmises postituses kirjutasin, et enam ma selle number 33 bussiga ei s6ida..vist. Ma siiski m6tlesin t2na ymber ja yritasin uuesti. Ja arvake mis- ma eksisin j2llegi! Seekord kyll teadsin nii enam-v2hem kus ma olen ja jalutasin koju, nii kaks kilomeetrit. Aga ilm oli ilus ja mina optimistlik, niisiis oli see pigem huvitav jalutusk2ik l2bi Puebla pisikeste kirjude t2navate kui katastroof. Tuleb aga v2lja, t2hendab mu host-ema seletas mulle kui ma koju j6udsin, et on olemas kaks bussi numbriga 33. Nad on t2pselt yhesugused ja sama numbriga, aga minu omal peab kuskil lihtsalt olema lisaks veel juurde kirjutatud "federal 2". Teisel number 33el aga on siis miskit muud seal kirjas. Jah, tegelikult yritas ta mulle vist seda ka eelmisel korral seletada kui ma 2ra eksisin, aga siis ma lihtsalt ei saanud temast aru.
Aga veel siis reedest. 6htul l2ksime Alvaro synnip2eval. Ta on Jorge n6bu. Alvaro on t6esti v2ga tore ja saan temaga h2sti l2bi. Ta elab Cholulas ning (homme v6i siis neljap v6i reede) lubas ta mind ja Amberit pyramide vaatama viia. P6hjus, miks me koguaeg k6ike Amberiga koos teeme, on, et me oleme samas keelekursuse grupis, seet6ttu n2iteks Hofiel ei ole meiega kunagi p2eval samal ajal vaba aega. Igatahes, Alvaro synnip2evapidu oli vinge. See toimus majas, mis asus Puebla 22realal m2e otsas. Niisiis laius sealt suurep2rane vaade kogu linnale. Koju j6udsin ma alles kella viie paiku hommikul. Inimesi oli palju, poisid olid enamuses mehhiklased ja tydrukute grupp moodustus enamuses vabatahtlikest.
Aga sellegipoolest, veetsime l6busalt aega, ei ole need mehhiko mehed midagi nii pealetykkivad kui legendid r22givad. Nad kyll tunnevad su vastu huvi ja neile meeldib sinuga tantsida, aga nad ei k2i sul j2rel v6i ei aja ebaviisakalt ligi nagu seda nende stereotyyp v2idab. V6i on mul siis lihtsalt vedanud ja ma olen vaid kenasid inimesi kohanud.

N2d. vahetuseks oli meil planeeritud matk m2e otsa. Jah, kella kaheks pidime kogunema Siijuve kontori ette. Vabatahtlikest eurooplased hakkasid kohale tiksuma juba veidi enne kahte, tead, igaks juhuks on ikka parem varem kohal olla. Siis nii umbes 15 minutit peale kahte ilmus esimene mehhiklane. Selleks ajaks olid k6ik eurooplased juba kohal . Siis 20 minutit hiljem ilmus teine mehhiklane. Moodus veel 10 minutit ja tuli kolmas ning neljas. Siis moodus TUND ja tuli viies ning veel oma 15 minti kuni saabus viimane. Me hakkasime liikuma enam-v2hem kell 4. Jah, see on mehhiklastele v2gagi tyypiline. Hilieneda ja mitte natuke, vaid tihtipeale palju. See on ka yks omadusi, mida nad alati enda kohta korrutavad. Mehhiko aeg on alati 6igest ajast maas.
S6itsime siis ligi 2 tundi ja olime kohal.
See oli pisikene linnake ja maja, kus oobisime kuulus meie hisp. keele 6petaja n6ole. See oli t2is k6iksugu mooblit ja ruumi oli seal t6esti imev2he. Meid aga ligikaudu 20. Kuidagi aga mahtusime ikka 2ra ja pidu v6id alata. Mehhiko ja tequila. Veel teinegi s6napaar, mis on lahutamatu. Mehhiklased ise ytlevad, et nad peavad T-dieeti". See t2hendab, et joovad palju tequilat ja soovad k6ikv6imalikke tortillasid, tortasid, tacosid ja muud ebatervislikku. Toit sisaldab siin t6esti palju rasva ja nisu, niisiis olge valmis poole aasta p2rast mind vastu v6tma poole paisunumana. Hea kyll, hea kyll, ma ei lase seda juhtuda, mul on juba plaan olemas, Queretaros hakkan sporti tegema-l2hen salsat 6ppima! Eks nemad vist sedasi oma figuuri hoiavadki, sest nad t6esti tantsivad palju. Iga mehhiklane oskab tantsida salsat ja cumbiat jm. Ka tol 6htul me tantsisime nii et v2he pole. Samuti ka reedesel peol. Ja see j2tab lihtsalt suu lahti, kuidas iga mehhiklane, kaasaarvatud k6ik mehed, oskavad suurep2raselt ja sujuvalt tantsida. Koos k6igi poorete, sammude ja keerutustega. Meie, eurooplased, oleme nende k6rval ikka p2ris kumminuiad. Aga pole hullu, pool aastat igap2evast praktikat parandab loodetavasti ka minu oskusi.
Niisiis, pyhap2eval pidime matkama. Aga- vihma sadas. Ja mehhiklastest teejuhid olid eelmise p2eva pidutsemist nii v2sinud, et nad ka ei viitsinud. N6nda j2igi meie p6hieesm2rk t2itmata. Olin tsiba kurb. Oleks t6esti tahtnud minna ja k6ndida ja pilte teha. Ahaa, kui pildistamisest r22kida siis..mu fotokas l2ks katki. See oli mul tol 6htul kaasas ja ma panin selle oma koti kyljetaskusse aga kui hommikul tahtsin uuesti pildistada oli display katki l2inud. Ohjah, aga ei tohi kaotada positiivset hoiakut, n6nda siis, ilmselt see oli selle fotoka saatus. Pean nyyd aga tegema yhe suurema v2ljamineku ja uue kaamera hankima. Ka yhel teisel tydrukul ei ole fotokat, niisiis yks meie mehhiko s6pradest lubas meid kolmap odava tehnika kauplusesse viia. Yldiselt ei ole fotokad nii v2ga kallid. Vaatasin poes, et t2itsa uue ja korraliku fotoka saaksin ma juba 1400 krooni eest. Aga uue fotoka pean ma saama, sest siin on lihtsalt nii palju mida pildistada ja mida ma hiljem m2letada tahan.
Ja veel veidi peost. Meie 6petaja Memo oli t2itsa tequilakil ja rummakil. Isegi veel hommikul.
Ja 6htu k6ige suurem yllatus tuli siis kui meie silmad pidid n2gema 6petaja Memot yhega meist suudlemas. Ja selleks oli Lizzie, kes on praegusel hetkel ka tema 6pilane. Hea kyll, neil v6ib kyll olla vanusevahet vaid viis aastat, aga ikkagi, yks neist on 6pilane ja teine 6petaja. Minu arvamus Memost kyll ausalt oelda langes.

Ja l6puks oleme siis j6udnud t2nasesse p2eva. T2na 2rkasin juba varakult(kell 9), et valmistuda ettekandeks, mille pidin t2nases hisp. keele tunnis esitama. Iga p2ev peab yks meist tegema ettekande m6nest Ameerika kontinendil olevast riigist. Mina tegin Argentiinast. Kuna ma eile olin koju j6udes nii v2sinud, siis j2in juba kella 8 paiku magama ja ei j6udnud sellega tegeleda. Niisiis j2i k6ik t2nase hommiku kaela. Kell 3 algas tund ja kuni sinnamaani ma siis kiiruga yritasin ette valmistuda. Aga teate, ei ole sugugi lihtne r22kida 10 minutit Argentiinast hispaania keeles, eriti veel kuna materjali on nii palju ja selle seast peab just selle huvitavama v2lja valima.
Kuidagi aga sain ikka hakkama ja ka ettekanne 6nnestus t2itsa h2sti. Pidin kyll pidevalt oma pabereid piiluma, aga sellest polnud suurt hullu midagi. Lisaks 6ppisime veel "Presente de subjuntivo"t. Enesekohast olevikku vms. No see grammatika on mulle ikka p2hkel. Aga kuidagi ikka yritan seda l2bi n2rida.

T2na ostsin poest banaane, ma armastan banaane. Ja arvake 2ra mis maksab kilo banaane Mehhikos? 3 krooni ja 50 senti. Ma v6in ennast soovi korral neist l6hki syya.

No comments: